Μία ηλεκτρονική πλατφόρμα συμβούλου ψήφου, που δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες της να έρθουν «αντιμέτωποι» με τις πολιτικές τους θέσεις και να διαπιστώσουν την εγγύτητά τους με αυτές των κομμάτων, δημιούργησαν ερευνητικές ομάδες έξι ελληνικών και ξένων πανεπιστημίων. Η πλατφόρμα «Choose4Greece» ξεκινά τη λειτουργία της σήμερα (στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.choose4greece.com) ενόψει των εθνικών εκλογών της 6ης Μαϊου, και αφορά τόσο τους αναποφάσιστους πολίτες, όσο και τους συνειδητοποιημένους ψηφοφόρους.
Mέσα από τα ειδικά διαμορφωμένα ερωτηματολόγια που καλούνται να συμπληρώσουν (ανώνυμα) οι επισκέπτες, προκύπτουν απαντήσεις σε γραφήματα, που δείχνουν την πολιτική τους τοποθέτηση (αριστερά, δεξιά κλπ), με βάση τις απόψεις τους για μια σειρά από θέματα (οικονομία, κοινωνικές αξίες, εγκληματικότητα, περιβάλλον, παιδεία, εξωτερικές σχέσεις) και όχι με βάση τις παραδοσιακές οικογενειακές επιλογές ή τα απολύτως προσωπικά κίνητρα.
Παράλληλα, οι χρήστες έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν ακριβώς για τις θέσεις των κομμάτων σε μία σειρά από πολιτικά ζητήματα.
«Πρόκειται για μία διαδραστική, ψυχαγωγική και ενημερωτική εφαρμογή, με 30 προτάσεις, οργανωμένες σε θεματικές κατηγορίες. Η διατύπωση των προτάσεων έγινε μετά από μελέτες πολιτικών επιστημόνων, κοινωνικών ψυχολόγων και κοινωνιολόγων, ενώ η κωδικοποίηση των θέσεων των κομμάτων από ειδικούς επιστήμονες, σε συνδυασμό με τις απαντήσεις που έδωσαν τα ίδια τα κόμματα» αναφέρει η ερευνήτρια του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Λία Σπυρίδου.
Στη δημιουργία της πλατφόρμας συμμετείχαν ερευνητές από πανεπιστήμια της Ζυρίχης, της Κύπρου, της Θεσσαλονίκης, της Βρετανίας και της Ολλανδίας.
Η εφαρμογή χρησιμοποιείται την τελευταία πενταετία για τις εκλογές σε διάφορες χώρες ανά τον κόσμο (φέτος στις εκλογές για τον δήμαρχο του Λονδίνου, στις τελευταίες εκλογές της Κύπρου, στην Αργεντινή, στην Ισπανία, στην Χιλή κ.α.), ενώ στην Ελλάδα χρησιμοποιήθηκε πιλοτικά στις περιφερειακές εκλογές του 2010.
Οι ερευνητές αξιοποιούν τα αποτελέσματα των απαντήσεων των χρηστών– με βάση τα δημογραφικά στοιχεία τους (μορφωτικό επίπεδο, ηλικία κ.λπ.)– τα οποία συγκρίνουν με τα τελικά αποτελέσματα των εκλογών, για ερευνητικούς σκοπούς.
Πάντως, ένα αρκετά γενικευμένο συμπέρασμα των χρηστών της πλατφόρμας ανά τον κόσμο, όπως αναφέρει η κ. Σπυρίδου, είναι η επιβεβαίωση της υπόθεσης ότι η ψήφος των χρηστών διαφοροποιείται σημαντικά όταν φτάνουν στην κάλπη σε σχέση με το ποιες πραγματικά είναι οι πολιτικές τους πεποιθήσεις και προτιμήσεις.
Πηγή: http://www.thebest.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου